Przed zadawaniem pytań należy pamiętać, że blog powstał w oparciu o serię Noragami oraz Kamisama Hajimemashita
1. Bóstwa/Patroni
1.1 Bóstwa tak samo jak patroni, to istoty nadprzyrodzone, zrodzone z wierzeń i modlitw ludzi zamieszkujących ziemię. Początkowo są jak małe dzieci, które muszą się dopiero nauczyć tego jak funkcjonuje świat wokół nich. Pomocne okazują się wtedy starsze, bardziej doświadczone bóstwa i chowańce.
1.2. Fizycznie bóstwa i patroni przypominają zwykłego człowieka i tak jak on mogą przejść metamorfozę (tj. schudnąć, przytyć, przefarbować włosy etc). Posiłek oraz nawodnienie organizmu jest równie ważną częścią ich dnia, podobnie jak dbanie o swoje zdrowie. Boskie istoty mogą chorować tak samo jak ludzie!
1.3. Bóstwa odróżniają się od patronów tym, że posiadają swoją własną moc. W zamian za nią, mogą oni zawiązać pakt(patrz: 4.1.) tylko z jednym chowańcem. Patroni natomiast mają możliwość zawiązania dwóch paktów z dwoma wybranymi przez siebie chowańcami(jeden chowaniec zwierzęcy i jeden broni).
1.4. Moc bóstwa musi pomagać jego wierzącym i jednocześnie być związana z jego specjalizacją.
1.5. Bóstwa, patroni i wszystkie stworzenia zamieszkujące wymiar Kami są widziane na ziemi przez wszystkich, jednak zapamiętywane tylko przez małe dzieci oraz zwierzęta. Oznacza to, że dorosły człowiek może zobaczyć bóstwo, jednak zapomni o nim kilka chwil później, a przy ponownym spotkaniu nie będzie miał pojęcia, że kiedyś już go widział. Dzieci z wiekiem także zaczynają zapominać boskie istoty.
2. Chowańce
2.1. Chowańce (nazywane też potocznie duchami lub youkai) są to zreinkarnowane dusze ludzi, którzy nie wypełnili swojej życiowej misji lub chcą naprawić błąd, który popełnili za życia. Taka dusza trafia przed oblicze Stwórcy i ma możliwość wyboru, nie jest w żadnym stopniu zmuszana do pozostania w Kami. Reinkarnacja w chowańca jest w stu procentach jej wyborem.
2.2. Chowaniec po reinkarnacji może, ale nie musi utracić w całości swoich wspomnień z ziemskiego życia. Z jego pamięci usuwane są zwykle bolesne wspomnienia, a szczególnie te dotyczące momentu i okoliczności śmierci. Dzieje się tak ze względu na możliwość doznania traumy pourazowej (pośmiertnej). Są jednak od tego wyjątki.
2.3. Głównym zadaniem chowańca po pojawieniu się w Kami No Jigen jest znalezienie bóstwa bądź patrona, któremu będzie służyć. Niektóre z nich odwlekają moment zawiązania paktu(patrz: 4.1.) z bóstwem ze względów osobistych i oddają się pracom na rzecz miasta (bądź samych siebie).
2.4. Chowańce dzielimy na dwa główne typy: zwierzęcych i bronie.
2.4.1. Chowańce zwierzęce, to takie, które mają w swoim DNA jakąś część zwierzęcą. Posiadają one swoją własną moc, którą mogą szlifować, a ponad to mogą (choć nie muszą) przybierać postać spokrewnionego zwierzęcia. Dzielimy je na: kitsune (spokrewniony z lisem), nekomaty (z kotem), inugami (psem) oraz youkai (innym zwierzęciem).
2.4.2. Chowańce broni wyróżniają się tym, iż nie posiadają swojej mocy, ale w zamian za nią, mogą przyjąć postać miecza, broni palnej, kuszy bądź jakiekolwiek innej broni (jej wygląd jest uzależniony od charakteru i preferencji duszy). Prawdziwa postać tego chowańca (czyli postać broni) ukazuje się dopiero po zawarciu paktu z bóstwem lub patronem.
3. Wierzący
3.1. Najważniejszym obowiązkiem bóstw i patronów jest dbanie o swoich wiernych, pomaganie im, gdy o to proszą i bronienie przed Akumami(patrz: 5.1.), gdy zajdzie taka potrzeba.
3.2. Im więcej wierzących posiada bóstwo/patron tym jest silniejszy i tym łatwiej mu pokonywać Akumy. Ilość wierzących odpowiada danej randze, a także przywilejom płynącym z jej posiadania.
3.3. Jeśli bóstwo/patron jest leniwy i nie dba o swoich wiernych, może zacząć ich tracić. Jeśli liczba wierzących spadnie do zera, bóstwo/patron umiera, ponieważ nie ma już powodu, by istnieć.
3.4. Zdobycie wierzących jest możliwe poprzez częste pisanie opowiadań, wykonywanie zadań oraz branie udziału w konkursach.
4. Pakt
4.1. Pakt jest to święta umowa zawiązana pomiędzy bóstwem/patronem a chowańcem. Zobowiązuje on chowańca do bronienia swojego bóstwa/patrona, reprezentowania go, a także dbania o jego świątynie w boskim wymiarze.
4.2. Pakt zostaje zawiązany poprzez pocałunek. Najzwyklejszy, najniewinniejszy gest łączący dwie istoty, aż do zerwania paktu bądź śmierci jednego z nich.
4.3. Zerwanie paktu możliwe jest tylko i wyłącznie za zgodą obu stron, przed obliczem Stwórcy. Istnieje także możliwość zerwania paktu, gdy jedna ze stron umrze.
4.4. Po zerwanym pakcie obie strony mogą ponownie zawiązać go ze sobą lub innymi istotami.
4.5. Chowaniec mimo zawiązanego paktu może się buntować, jednakże w skrajnych przypadkach bóstwo/patron ma możliwość użycia bezwzględnego posłuszeństwa, które uniemożliwia chowańcowi sprzeciwienie się.
4.6. Pakt nie wyklucza związku pomiędzy związanym bóstwem/patronem a chowańcem ani bóstwem lub chowańcem spoza paktu.
5. Akumy
5.1. Akumy ( Inaczej zwane Ayakashi bądź Demonami) są to splugawione dusze, które nie dostały swojej szansy dostania się do raju, jak i do wymiaru Kami no Jigen. Było to spowodowane ciężkimi przewinieniami, które wykonały za życia. Stopniowo ogarniała ich ciemność oraz chęć zemsty, ciało zaczynało się zmieniać przez splugawienie. Ostatecznie zaczynały przyjmować formę czarnego stworzenia, z którym nie było już żadnego kontaktu.
5.2. Ayakashi nie mają wstępu do wymiaru Kami przez specjalną zaporę w portalach (bardzo rzadko zdarzają się wyjątki, lecz wtedy przeważnie są wycieńczone i niegroźne).
5.3. Akumy roznoszą tak zwane Splugawienie. Jest to choroba, która może dosięgnąć zarazem Bóstwo, jak i Chowańca. Zarazić się można poprzez bliski kontakt bądź zranienie przez potwora. Pierwsze objawy charakteryzują się ciemną naroślą pojawiającą się na skórze, następnie ona rozrasta się odbierając siły, pojawia się również zmiana charakteru, zaś na sam koniec dochodzi do przemiany w Akumę bądź śmierci. Lekarstwem na pierwsze objawy jest woda święcona, lecz w późniejszych etapach szansa wyleczenia drastycznie maleje.
5.4. Demony żywią się siłą życiową ludzi. Czerpanie jej następuje po opętaniu niewinnego człowieka, który ma obecnie ciężkie chwile w życiu. Są wtedy najsłabsi, dlatego łatwo stają się ich ofiarami. Akumy przeważnie przysparzają im jeszcze większych problemów, tracą koncentracje, robią głupie błędy bądź wywołują najróżniejsze choroby. Bez pomocy bóstwa taki człowiek może umrzeć, a wtedy jego dusza staje się Akumą.
A jak bóg jest leniwy i umrze z braku wierzących, to co się dzieje z chowańcem przy jego boku?
OdpowiedzUsuńKontrakt traci na ważności
UsuńBogowie mieszkają w ludzkich domach czy w świątyniach? Tak samo chowańce?
OdpowiedzUsuńI jak chowaniec z bóstwem się łącze i jeden z nich umrze, to drugi także?
Chowaniec nie umiera, chyba że sam będzie chciał się zabić. Bogowie mieszkają w świątyniach, a ich chowańce razem z nimi
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń